Jumaat, 17 April 2009

Pemasaran Internet Menerusi Program Affiliate

Salah satu cara untuk meningkatkan hasil jualan. Sebagai pemilik perniagaan,adalah dengan melakukan aktiviti pemasaran menerusi program affiliate.Menjadi satu perkara yang merugikan sekiranya program affiliate tidak ditawarkan kepada pengguna-pengguna internet.

Program affiliate adalah merupakan satu bentuk program yang menawarkan peluang usahasama diantara pemilik produk (pemilik laman web) dan pengguna internet yang lain.

Dengan menawarkan peluang usahasama ini, pengguna internet yang menyukai produk si pemilik berpeluang untuk mempromosikan produk tersebut kepada kenalan - kenalan
mereka. Mereka akan dikenali sebagai agen affiliate apabila bertindak menyertai program affiliate yang anda tawarkan.

Hal ini secara tidak langsung mampu meningkatkan hasil jualan produk kerana mereka iaitu agen affiliate akan bertindak mempromosikan produk tersebut ke serata tempat di internet.

Perkara ini juga mampu meringankan bebanan pemilik produk seperti anda untuk melakukan promosi kerana aktiviti promosi ini akan dilaksanakan oleh agen-agen affiliate. Anda boleh focus dengan kerja-kerja pengurusan produk dan penghantaran produk kepada pelanggan-pelanggan anda.

Untuk membangunkan program affiliate, system affiliate adalah diperlukan. Terdapat 2 kaedah untuk membangunkan program affiliate ini iaitu menerusi:

1. 3rd party Hosted Affiliate System
2. Self-Hosted Affiliate System

Terdapat pro dan kontra untuk kedua-dua kaedah ini. Kebiasaannya apabila kita menggunakan 3rd party hosted affiliate system, kita perlu membayar yuran setiap bulan.

Sekiranya kita menggunakan self-hosted affiliate system pula, kebiasaannya kita memerlukan kemahiran teknikal untuk memasangnya ke dalam laman web jualan kita.

Anda mungkin memerlukan penerangan lanjut tentang pemasangan system affiliate ini ke dalam laman web jualan anda. Jadi saya syorkan anda untuk melihat info lanjut di sini..atau anda boleh klik pada link di bawah...

http://www.sistemaffiliates.com/index.php?ref=aLung







Memiliki Pekerja Maya Secara Percuma.

Tahukah anda bahawa anda boleh memiliki sekumpulan pekerja maya yang boleh membantu untuk memasarkan produk atau perkhidmatan yang anda tawarkan di internet dengan mudah, cepat dan berkesan?

Apa yang anda perlukan hanyalah satu bentuk system pengurusan yang dikenali sebagai system affiliate untuk mengurus, memantau serta merekod aktiviti pekerja-pekerja maya ini melakukan pemasaran buat anda.

Yang sebenarnya, pekerja maya ini adalah dikenali sebagai agen affiliate. Mereka ini akan dibayar gajinya hanya apabila mereka berjaya menghasilkan jualan terhadap produk yang dipasarkan.

Senang cerita, mereka diberikan komisyen untuk usaha promosi dan jualan yang mereka lakukan. Anda boleh memiliki pekerja ini secara percuma dengan menawarkan peluang bekerja atau joint venture kepada kenalan-kenalan online anda.

Katakan produk anda bernilai RM50.00, maka anda bolehlah menawarkan komisyen berdasarkan jumlah keuntungan anda kepada agen affiliate ini.

Sebagai contoh produk anda adalah kasut. Harga jualan yang anda tawarkan adalah RM50.00 manakala harga kos produk yang anda perolehi adalah RM20.00.

Ini bererti anda mendapat keuntungan RM30.00 untuk setiap jualan. Anda boleh tawarkan komisyen kepada agen affiliate berdasarkan keuntungan anda. Sebagai contoh anda tawarkan 40% komisyen untuk setiap jualan.

Maka agen affiliate akan menerima 40% x RM30.00 = RM12.00 komisyen dan anda pula menerima RM18.00 keuntungan bersih tanpa melakukan sebarang kerja promosi!

Secara tidak langsung, anda membuka peluang pengguna internet untuk menjana pendapatan menerusi tawaran program affiliate yang anda buka. Mereka yang berminat untuk menjana pendapatan ini, akan mendaftar sebagai agen affiliate anda dan secara tidak langsung menjadi pekerja online anda.

Inilah kehebatan menggunakan system affiliate ke dalam laman web jualan anda. Jika anda belum mengaplikasikan system ini, maka segeralah bertindak dan anda akan dapati hasil jualan dan keuntungan anda pasti akan meningkat.

Jika anda memerlukan cara bagaimana untuk mengaplikasikan system affiliate ini dalam web jualan anda klik disini...

Jangan bimbang kerana anda akan diberikan bantuan sepenuhnya dalam pemasangan sistem affiliate dalam web jualan anda...
Keuntungan Menerusi Pemasangan Program Affiliate adalah milik anda sepenuhnya setelah ditolak tambah untuk membayar komisyen agen jualan anda.Secara tak langsung anda akan tahu bagaimana Memasang Sistem Affiliate dalam web jualan,dan pengetahuan anda itu anda boleh gunakan untuk meraih pendapatan lain.Anda mungkin ragu-ragu tapi jangan bimbang kerana sistem ini sememangnya Sistem Affiliate Terbaik dan telah diakui oleh blogger-blogger yang menggunakan sistem ini...
Jadi jangan bertangguh lagi untuk meraih keuntungan berlipat kali dan jadilah yang terawal untuk mendapatkan bonus-bonus percuma...

Dapatkan pekej-pekej lengkap yang ditawarkan secara percuma
dengan pembelian anda,tapi jangan lupa waktu adalah terhad jangan sampai anda terlepas...klik disini untuk tempahan sekarang...


ikhlas,

Jonarry Bin Jainin,

1 ulasan:

  1. sistem affiliate ni kiranya sesuai untuk sesiapa yang dah ada produk sendiri dan kemudian nya nak tawarkan program affiliate kpd umum, kan?


    p/s: Tolong betulkan kalau saya tersalah faham. :D

    BalasPadam